Otavamedian messuosastot ovat aina edustamiensa lehtien näköisiä, sillä myös messuille mennään lehtibrändit edellä. Yksilöllisiä messuosastoja toteutetaan kuukausittain.
Otavamedia on suomalainen mediatalo, jonka toimialana on aikakaus- ja asiakaslehtien kustannus- ja julkaisutoiminta sekä kirjakerhotoiminta. Aikakauslehtiä Otavamedia kustantaa 24 ja näistä merkittävimpiä ovat muun muassa Seura, Anna, Kotiliesi, Tekniikan Maailma ja Suomen Kuvalehti, näiden lehtien tavoittavuus on jopa 48 % yli 12-vuotiaista. Otavamedia esiintyy lukuisilla erikoismessuilla ja yleisötapahtumissa lehtibrändeillään. Erikoismessuilla, kuten Vene- ja Erämessuilla, on luonnollisesti mahdollisuus tavoittaa alan julkaisuista kiinnostuneet asiakkaat.
Tänä vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta siitä kun Otavamedia tilasi ensimmäisen messuosastonsa Mainos Visitorilta. Laajasta aikakauslehtien tarjonnasta johtuen Otavamedia osallistuu vuodessa kymmenille eri messuille, joillekin jopa usean osaston voimin. Esimerkiksi vuoden 2017 Vene -messuille Mainos Visitor tuotti Otavamedialle neljä osastoa. Vuoteen 2017 mennessä Mainos Visitor on tuottanut Otavamedian kanssa jo satoja yhteisiä osastoja.
Näin tiivis yhteistyö vaatii sujuvaa molemminpuolista yhteydenpitoa ja luottamusta. Vuosien saatossa muodostuneet rutiinit näkyvätkin jo työskentelyssämme ja osastojen tuottaminen sujuu lähes ajatuksen voimalla.
Haluamme omasta puolestamme kiittää Otavamediaa monista yhteisistä vuosista ja toivomme, että yhteistyö säilyy yhtä mutkattomana vielä jatkossakin.